Umno Blogger Directory

ALAHAI! CETEKNYA POLITIK PEMBANGKANG NI…BIOL..MEMANG BIOL!

ISNIN, 24 FEBRUARI 2014

PEMBANGKANG hari ini mendapat malu besar bila di tempelak oleh Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Yusof mengenai procedure berkempen yang telah ditetapkan oleh SPR. Memang bodoh rupanya pembangkang ni ye. Tan Sri Abdul Aziz terpaksa menjawab segala tuduhan yang tidak berasas dari pembangkang  yang menyelar UMNO-BN turun berkempen sebelum penamaan calon dan tarikh PRK diadakan. Mengikut kata Pengerusi SPR itu, pembangkang tidak boleh menyamakan program kempen yang dilakukan oleh Barisan Nasional (BN) dengan siri ceramah oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang telah turun berkempen lebih awal bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kajang.

Sebaliknya, menurut Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Yusof, program-program turun padang yang dilakukan oleh BN adalah atas kapasiti seorang Menteri dan bukan hadir sebagai calon.  Tan Sri Muhyiddin adalah seorang Menteri, jadi sebagai seorang Menteri mungkin beliau ada mesyuarat PIBG dan sebagainya. Mungkin ada lagi program yang mana Pengerusi SPR itu sendiri tidak tahu. Itu tugas seorang Menteri. Jadi, kenapalah pembangkang tidak memahami akan hal ini? Pendek dan cetek betul pemikiran pembangkang ni. 

IBM setuju dengan pendapat dan teguran Tan Sri Abdul Aziz terhadap pembangkang. Kena ajar dorang ni. Kalau berkempen di atas pentas di kawasan perumahan, bawa wakil PAS, DAP dan berucap pulak tu, itu memang tak boleh, kataTan Sri. Beliau sebenarnya bukan nak menyebelahi UMNO-BN yang mana pembangkang menuduh bahawa UMNO-BN pun turut melakukan perkara yang sama dengan aktivit turun padang berjumpa penduduk di kajang. Persolannya di sini, UMNO-BN mendapat fed-back atau komplain dari rakyat akan permasalahan mereka di situ, maka, tak salahkan bila UMNO-BN berjumpa dan buat program bersama rakyat Kajang?

Tapi, oleh kerana benggong dan kepala biol pembangkang ini, mereka menuduh UMNO-BN juga turun berkempen. Siapa suruh mereka (pembangkang) menyuruh wakil rakyatnya meletak jawatan? Jadi, pada siapa rakyat Kajang nak mengadu ketika mereka menghadapi masalah? Apabila UMNO-BN mendapat maklumat dan dipanggil, maka mereka dengan Menterinya turun le ke padang. Salah ke tu? Salah UMNO-BN juga ke? Selain dari itu, Tan Sri Aziz berkali-kali menegaskan bahawa pihaknya tidak mempunyai kuasa untuk menghalang mana-mana parti berkempen, kerana itu di luar bidang kuasa mereka. 

Disamping itu, Tan Sri Aziz juga berkata, SPR tidak ada kuasa dari segi menguatkuaskan akta Pilihan Raya. SPR hanya boleh menasihatkan, itu pun kalau mereka hendak dengar supaya kempen rasmi itu hanya bermula selepas penamaan calon dan tamat tempoh berkempen malam sebelum mengundi. Jadi, dalam hal ini, Pengerusi SPR itu hairan mengapa pembangkang tidak faham dan menuduh UMNO-BN juga berkempen awal. Padahal mereka yang lebih, kata Tan Sri Aziz. Sementara itu, Tan Sri Aziz mengingatkan parti-parti yang bertanding yang mahu mengadakan ceramah berkelompok supaya meminta kebenaran dengan pihak berkuasa (Polis). Jangan buat undang-undang sendiri.

Dan katanya lagi, kalau hendak menaikkan bendara atau menampal poster, mestilah mendapat kebenarn daripada pihak berkuasa tempatan, tetapi pada masa ini pihak SPR tidak boleh menguatkuasakan akta SPR sebab penamaan calon belum dilakukan lagi. Sekali lagi Tan Sri Aziz menasihatkan mana-mana pihak supaya jangan berkempen sebelum penamaan calon. Tapi, baru-baru ini Ketua Pembangkang yang juga calon PKR menuduh UMNO-BN terlebih dahulu melakukan kempen tersebut. Mana mungkin, kerana sebelum ini BN belum mengumumkan siapakah calon mereka di PRK DUN Kajang. Baru dua hari lepas calon BN diumumkan. Ini bermakna, Anwar bercakap bohong dan memang bodoh tak tahu undang-undang kempen pilihan raya. 

Tapi, secara realitinya, semua orang tahu siapa yang memulakan kempen tersebut. Berbalik kepada kehadiran Timbalan Perdana Menteri di Kajang adalah kerana urusan rasmi beliau sebagai seorang Menteri dan juga Timbalan Perdana Menteri. Bukan berkempen seperti yang didakwa oleh pembangkang. Nampaknya pembangkang sudah mula merasai panas dan tertekan. Ini terbukti apabila calon PKR iaitu Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim terlalu gelojoh dalam cubaannya meraih undi dan simpati dari pen gudi-pengundi DUN Kajang.

Laporan terkini yang IBM dapat, Anwar telah mengadakan siri jelajah sejurus selepas beliau diumumkan sebagai calon yang mewakili PKR untuk bertanding dalam PRK DUN Kajang. Maka, jelaslah siapa sebenarnya yang mengelabah, apatah lagi bila PerdanaMenteri dan Timbalan Perdana Menteri mengatakan turunya calon BN kali ini adalah sebagi ‘underdog’. Itulah perkataan yang membuat Anwar jadi ‘fobia’ dan tidur pun tak lena. Suka tengok Anwar meroyan, merapu-rapu cakapnya. Ayuh, rakan-rakan. Kita turun beramai-ramai bantu calon BN, Datin Paduka Cik Chew Mei Fun. Kita buat kejutan yang besar pada sejarah PRK pada tahun ini. BN boleh! ~ Wasallam.

“TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA”

Aku Sayang UMNO dulu, kini dan selamanya (Perjuangan yang belum selesai )
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © 2013. All Rights Reserved.