Umno Blogger Directory

Kerana

Kerana Nasihat dan Peringatan13 Mei ; DAP Gertak Guna Pengganas LTTE . Boleh Pakaikah Akta Hasutan?

Nasihat TPM Tan Sri Muhyidin Yasin di spin oleh haprak pakatan, Dalam bahasa Malaysia yang mudah TPM menasihati rakyat agar tidak terjebak didalam politik perkauman kerana akibatnya cukup teruk seperti 13Mei.

Peringatan semudah itu budak sekolah rendah pun boleh faham. Tetapi memandangkan teguran TPM menyentuh 13Mei ,DAP begitu terpukul kerana resepi politik perkauman dan rasis memang semua tahu adalah darah daging mereka. Tanpa kebencian perkauman mana mungkin DAP perolehi sokongan daripada ultrakiasu dan chauvanis cina.

Peringatan dan nasihat Tan Sri Muhyiddin bukan perkara baru..bukan sekali malah beberapa kali beliau mengingatkan agar rakyat jangan terlalu terikut dengan politik perkauman yang merbahaya DAP . Pisau percaya diluar sana kaum cina juga tahu siapakah pencetus 13Mei.Sejarah cuba diubah..DAP mengupah beberapa ahli akedemik untuk mengubah sejarah kononnya merekalah yang menjadi mangsa sebaliknya mereka mahu Umno dilihat sebagai punca 13Mei.

Paling melucukan Kit Siang dalam responnya secara rasmi bagi pihak DAP dan Pakatan juga tidak mahu peristiwa hitam rusuhan 13 Mei berlaku.
Ultrakiasu chauvanis rasis Kit Siang juga memberi jaminan akan melakukan segala yang perlu untuk memastikan peristiwa ini tidak berlaku lagi.

Katanya lagi DAP dan Pakatan memberi kerjasama penuh bersama dengan Umno dan BN untuk menjamin tidak berulangnya semula peristiwa tragedi 13 Mei dalam pilihan raya umum yang akan datang.Bolehkah anda percaya kata kata Lim Kit Siang yang seluruh negara tahu beliau adalah salah seorang dalang yang terbabit secara langsung didalam peristiwa hitam tersebut.

Pisau perhatikan semenjak sebelum 2007 hinggalah sekarang,secara konsisten DAP menghasut kaum cina dengan pelbagai dakyah,kononnya bangsa cina tertindas dan dalam masa yang sama turut mencabar apa yang termaktub didalam perlembagaan.

Bukan itu saja DAP turut berperanan memainkan sentimen kebencian agama dan juga kebencian kaum. 2 resepi ini diguna pakai sejak dari dulu lagi dan sekarang ini amat berjaya.

Artikel 153 iaitu hak istimewa orang Melayu, Artikel 152 mengenai bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, Artikel 181 tentang raja-raja Melayu dan keempat, perkara yang tergolong kepada definisi hasutan menurut Akta Hasutan 1948 yang sekarang ini sudah ditukar kepada Akta Keharmonian Nasional hampir kesemuanya dilanggar ,dipijak dan juga dipersoalkan atas nama kebebasan bersuara.

Kesemua ini pada anggapan DAP dan pakatan adalah tuntutan hak yang mereka kira asas perjuangan mereka. Dalam pada itu mereka juga turut menguris perasaan bangsa melayu dengan pelbagai tindakan yang membabitkan kepentingan agama Islam.

DAP dan pakatan mendesak,pijak dan perlekehkan apa yang termaktub didalam perlembagaan dan mengharapkan pihak yang lain tidak bangkit bersuara dan membantah? Ibarat DAP mahukan satu keistimewaan untuk menghina orang lain dan mengharapkan tidak ada tindak balas? Begitu!?

Apakah DAP dan Kit Siang mengharapkan majoriti kaum yang dominan dinegara ini berpeluk tubuh apabila diasak dan dihina?

Kepada siapa Lim Kit Siang mahu berbohong? Pisau pernah dedahkan bahawa pecah dan perintah adalah sebahagian agenda utama hagemoni DAP dalam melaksanakan Malaysian Malaysia yakni dakwah mereka sudah pun berjaya dianuti oleh PAS .PKR dengan liberal dan pluralnya kesemua ini asakan dan ancaman kepada apa yang menjadi asas keharmonian sesama kaum dinegara ini yang merdeka sejak 50 tahun yang dahulu.

Pisau pernah dedahkan keadaan suasana politik pada masa sekarang tak ubah sepertimana berlakunya pasca 1969, Skrip 1969 dikitar semula pengarahnya sama (Kit Siang)cuma pemainnya adalah berbeza …

anda boleh rujuk artikel disebalik rahsia besar “Asal Bukan Umno”

Pisau menekankan agar anda faham apa yang sebenarnya berlaku dan akan kegagalan kita sendiri mempelajari daripada sejarah.

rujuk siri artikel Pisau sebelum ini

DAP Anti Umno,Rahsia Di Sebalik Kempen “Asal Bukan Umno” :klik sini

DAP Anti Umno:Rahsia Di Sebalik Kempen “Asal Bukan Umno” Pt2 Klik sini

Rahsia Terbongkar ! Agenda DAP PAP Penyatuan Malaysia Singapura::Klik sini

Malaysia dikuasai oleh DAP dan PAP. Melayu & Bumiputra Majoriti menjadi minoriti.Raja Melayu di Singkirkan .Lahirnya sebuah negara Republik Bersatu Rakyat Malaysia :KLIK SINI

Lim Kit Siang sebolehnya tidak mahu rakyat mengingati sejarah penglibatan secara langsung DAP dan PAP dalam kejadian rusuhan paling buruk. Mereka tahu generasi sekarang berjaya dimomokkan dengan pelbagai dakyah agar terpengaruh akan ideologi politik mereka.

Natijahnya daripada itu kita dapat lihat bagaiman kelompok melayu liberal yang kononnya meletakkan diri mereka sebagai lebih terbuka dan pertikaikan sendiri akan hak kepentingan kaum yang dominan dinegara ini sedangkan mereka sendiri adalah produk DEB.

Kelicikan Kit Siang yang saling tak tak tumpah seperti anaknya Lim Guan Eng yang anda harus tahu..

Perhatikan kenyataan Lim Kit Siang dan seluruh pemimpin pakatan dan bandingkan pepatah arab ini.

Ingat pepatah arab “Dia pukul orang dia mengadu bahawa orang lain pukul dia, dia memaki orang, dia mengadu orang lain memaki dia”

Kata Kit Siang sekarang ini zaman sudah berbeza dan beliau secara terbuka mahukan penubuhan suruhanjaya siasatan diraja terhadap sebab tercetusnya kejadian ini, dakwanya lagi keadaan dewasa ini jauh berbeza berbanding dengan apa yang berlaku 43 tahun lalu.

Jika dibandingkan suasana politik sekarang ini apa yang berlaku 43 tahun lepas tidak jauh bezanya . Kit Siang awal awal lagi cuba menutup kerja jahat DAP dengan menuduh hanya puak yang tidak bertanggungjawab, antinasional dan pengkhianat akan cuba memutarbelitkan kemenangan Pakatan dalam PRU13 sebagai satu kemenangan antara satu kaum terhadap kaum yang lain, untuk memberi justifikasi kepada idea liar rusuhan 13 Mei, di mana apa-apa kemenangan rakyat Malaysia berbilang kaum.

Kononnya pakatan akan memperolehi kemenangan pada PRU13,bagaikan ahli nujum Kit Siang seolah memberi isyarat bahawa kemenangan BN pada PRU13 nanti adalah berdasarkan penipuan.Isyarat ini kita harus jelas bahawa sejak dari awal lagi BERSIH yang dilaungkan sebenarnya adalah satu tindakan preamptive untuk mengharamkan setiap keputusan pilihanraya ke 13 nanti.

Apa akan terjadi? Sudah pasti gerembolan pakatan akan dihasut untuk turun dijalan raya membantah kononnya kemenangan BN pada PRU13 nanti adalah satu penipuan.

 

Anda harus faham , Yang pertama kononnya jika PRU13 Pakatan menang tuduhan kalangan pro BN akan merusuh semasa berlakunya transisi dari BN ke Pakatan ia adalah satu tindakan preamptive pakatan sedangkan ketika 5 negeri tumbang ke tangan pakatan jelas tidak ada apa apa yang berlaku. Anda perhatikan apa yang berlaku apabila Perak jatuh kembali ketangan BN,siapakah yang merusuh?

Yang kedua ,Jika PRU13 BN menang ,BERSIH akan turun dijalan raya melakukan revolusi menolak bulat bulat setiap keputusan pilihanraya sedangkan mereka sejak dari awal lagi sedar bahawa pakatan tidak akan menang PRU13.

Tidak dalam dulu sebelum PRU13 dalam satu forum di Permatang Pauh,Chegu Bard dan A Samad Said melaungkan agar rakyat turun kejalan raya jika pakatan kalah semasa PRU13 nanti.Kenapa menghasut dan membuat ugutan?

(Pisau pernah lapurkan mesyuarat sulit pakatan para pemimpin akui mereka gagal ke Putrajaya Pru13 nanti):klik sini , sini dan sini , Malah baru baru ini Lim Guan Eng dalam satu mesyuarat turut mengakui amat sukar mempertahankan momentum sokongan rakyat terhadap BN.

Timbalan Ketua Menteri 2 Regim Pulau Pinang pula mengertak kononnya jika 13Mei tercetus LTTE akan turut sama pertahankan DAP. Pisau lihat P Ramasamy telah membuat hasutan dan provokasi untuk menaikkan kemarahan rakyat diluar sana.

LTTE memang ada kaitan rapat dengan P Ramasamy,kerena beliau adalah pemudah cara kepada beberapa operasi LTTE .Mengertak untuk mengunakan pengganas menentang Melayu Malaysia adalah satu hasutan dan provokasi yang amat serius. Pisau harap rakyat Malaysia diluar sana agar membuat satu laporan polis agar pemimpin DAP seperti Kit Siang dan P Ramasamy diambil tindakan.

KUALA LUMPUR 7 Julai – Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang II Dr P Ramasamy menjelaskan beliau tidak akan gentar sekiranya peristiwa 13 Mei berulang semula.

 

Beliau berkata demikian selepas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengeluarkan kenyataan bahawa insiden 13 Mei mungkin berulang sekiranya perpaduan antara kaum tidak dijaga.

“MIC mungkin takut, Gerakan mungkin takut, MCA mungkin takut. Tapi biar saya katakan sekiranya kamu (Muhyiddin) mahu kembalikan insiden 13 mei, bawalah.

“Jangan cakap sahaja. Setiap masa cakap pasal 13 Mei.. 13 Mei. Cetuskanlah 13 Mei. Kamu mulakan 13 Mei maka ini merupakan kali pertama kerajaan memulakan 13 Mei,” katanya kepada pemeberita, semalam.

Andaian insiden kejadian 13 Mei dikeluarkan oleh Muhyiddin sekiranya etnik agama di Malaysia sering merngkritik antara satu sama lain.

Beliau walaubagaimanapun tidak menyebut secara spesifik tarikh 13 Mei ketika mengeluarkan kenyataan tersebut namun perumpamaan yang dikeluarkan beliau merujuk kepada insiden berdarah tersebut – Rakyat News

Jom Baca artikel bersiri Pisau : Klik Sini

Pisau kata “DAP sesuka hati boleh menghina bangsa melayu,agama Islam tapi jika kita pertahankan hak bangsa,agama akan dituduh rasis.. boleh macam tu?”

Tags:  

Del.icio.us


Facebook
TweetThis
Digg
StumbleUpon


Copyright © .::Pisau.Net::. [Kerana Nasihat dan Peringatan13 Mei ; DAP Gertak Guna Pengganas LTTE . Boleh Pakaikah Akta Hasutan?], All Right Reserved. 2014.
.::Pisau.Net::.
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

DAPIGS KECEWA KERANA SPEAKER DEWAN BACKUP JAMIL KHIR

KHAMIS, 19 JUNE 2014

DAPigs akan cari dan cari kesalahan dari pemimpin-pemimpin BN. Diberitakan Ahli Parlimen Sibu daripada DAP Oscar Ling Chai Yew gagal merujuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen susulan kenyataannya mendakwa Malaysia bukan negara sekular. Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin  Mulia berkata beliau tidak mendapati prima facie terhadap Jamil Khir.
Beliau melihat fakta dan mendapati beliau tidak berniat untuk mengelirukan Dewan, jadi tiada sebab untuk merujuk beliau kepada jawatankuasa, Itu adalah muktmat. Benggang habis pemimpin DAPigs ni. Pendekan cerita, memang DAP ni dari dulu lagi memang cari pasal. Jom tolak DAPigs, parti rasis dan parti pencetus fitnah. Malaysia akan aman tanpa pembangkang seperti DAP, PKR dan PAS. Mereka-mereka ini adalah musuh no 1 negara. Maka, Awas! Wasallam ~ IBM

Aku Sayang UMNO dulu, kini dan selamanya (Perjuangan yang belum selesai )
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Remaja parah kemalangan kerana dibaling kon! Aku bersama JPJ!!

Riuh la kisah remaja yg cedera parah selepas kemalangan kerana dibaling kon oleh anggota Jpj kerana cuba langgar keselamatan jalanraya.

Kalau budak ni langgar anggota, anggota terkorban, semua diam. “Seorang anggota JPJ terkorban ketika sedang berkhidmat”.

Perangai macam shaiton, rempit sana rempit sini, buat perangai jakun rempuh roadblock, pastu kene beacon sikit, masuk fb konon JPJ jahat sangat.

 Pernah dengar perkataan ‘self-defense’ ? Of course aky sokong JPJ dalam hal ni. Gua caya kalau mamat tu berhenti elok-elok depan roadblock, takkan jadi macam ni kan? Kalau tak salah, kenapa nak rempuh sekatan segala? Buat sakai, baru ada akai.

Dalam hal ni aku lihat 3 pihak yang bersalah.

1.Budak langgar sekatan jalan.
2.Jpj baling kon.
3.Mak-bapak yang tak endah anak-anak bawak motor walaupun takdak lesen.

Mak-bapak wajar diambil tindakan..
Anak Seberang
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

TERKINI!!! ANJING DAP DITANGKAP KERANA MENGHINA ISYERI PM !!!


Laporan atau “report” polis tangkapan terhadap pemilik akaun facebook yang menunjukkan gambar cebisan daging dan terdapat wajah datin seri rosmah mansor – seri iskandar rpt 591/[email protected] 0554

Pada 6 apr 2014 lebih kurang jam 0010 sepasukan pegawai dan anggota yang diketuai oleh insp mohd hanis bin abd wahab – pegawai jsj ipd sentul, kuala lumpur bersama sepasukan D9 Ipk perak dan Ipd perak tengah, perak telah membuat serbuan dan tangkapan di alamat no. 29, jalan U 18, bandar universiti, seri iskandar, perak berkaitan sentul repot no 5181/2014.
Ringkasan kejadian

Bertindak atas maklumat sentul repot 5181/2014 pada 6 apr 2014 pengadu bersama sepasukan pegawai dan anggota dari jsj ipd sentul, sepasukan D9 ipk perak dan sepasukan jsj ipd perak tengah telah pergi di alamat no.29, bandar universiti, seri iskandar, perak. Apabila sampai di alamat tersebut pengadu telah memgetuk pintu dan dibuka oleh 1 (p) melayu. Seterusnya pengadu memperkenalkan diri pegawai kanan polis dengan menunjukkan kad kuasa polis dan minta butir pengenalan diri diberi ialah laila bt arden kpt no 620512-10-5664 alamat no. 29 jalan bandar U18, seri iskandar, perak. Pengadu bersama saksi polis telah menyatakan tujuan kedatangan adalah untuk mencari 1 (L) melayu yang dikenali dengan nama ‘Syed Saifullah’. Kemudian (P) melayu tersebut telah memberitahu (L) melayu yang dicari adalah anaknya dan saspek telah keluar makan bersama suaminya dalam beberapa minit yang lalu. Pengadu kemudiannya telah menyuruh (p) melayu tersebut menelefon anaknya. Dalam 20 minit kemudian telah datang (3) lelaki melayu ke rumah tersebut dan pengadu telah kenalkan diri sekali lagi sebagai pegawai kanan polis dengan menunjukkan kad kuasa polis lalu bertanyakan siapakah ‘Syed Saifullah’ dan (1) L melayu telah mengaku dirinya adalah lelaki tersebut. Seterusnya pengadu bersama saksi polis telah membuat pemeriksaan badan ke atas saspek dan telah menjumpai sebuah h/phone jenama sony x peria warna hitam/putih no tel 013-4928564 dari poket sebelah kanan. Pengadu telah membuat pemeriksaan dibilik tidur utama dan dua yang terletak di tingkat satu. Tangkapan dan rampasan adalah seperti berikut:-

Saspek
Nama: syed ahmad saifullah bin hashim
No. Kpt : 890620-10-5311
Jantina : lelaki
Warganegara : malaysia
Tarikh lahir : 20 jun 1989
Keturunan : melayu
Taraf perkahwinan : bujang
Alamat : no. 29 jalan bandar U 18, seri iskandar, perak.
Butir2 rampasan
1.sebuah h/phone jenama sony x peria
2.moniter komputer jenama acer warna hitam
3.cpu jenama power logic warna hitam
4.key board jenama power logic warna hitam
5.tetikus jenama power logic warna hitam
6. Broadband jenama p1 warna putih/hijau
7.thumb drive tp-link warna putih/hitam
8.broadnand jenama celcom
9.kamera komputer tanpa jenama warna ungu/jernih
10.set speker jenama vinnfier warna hitam
11.4 kabel komputer warna hitan
12.penyambung soket warna putih
13.multicard reader janama sbhc support warna kuning/putih
14.thumb drive jenama kongston warna hitam
15.mesin cetak jenama canon warna hitam
16. Kabel internet warna putih,

Ulasan
Saspek ditangkap bersangkut sentul rpt
5181/14 diklasifikasi di bawah Seksyen 233 (1) CMA (Jenayah Siber) dan 505 (b) KK. Kes disiasat oleh ASP Hamka bin Mohammad. Setakat ini okt berada di Lokap Berpusat Jinjang dan hari ini akan diambil reman .

Anak Jati Malaya
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Kawalan Ketat Untuk Teresa Kok Kerana Geli Geleman Tergesel Telur

Kecoh di Permatang Pauh bila dikatakan Teresa Kok ditampar oleh seorang lelaki, di majlis ceramah malam tadi.

Rupanya kekecohan berlaku apabila lelaki misteri yang datang kearah Teresa untuk bersalam, mengambil kesempatan menggeselkan telur tembelang kepada Ahli Parlimen DAP itu.

Tidak biasa tergesel telur, maka geli gelemanlah Teresa hingga menimbulkan kekecohan dalam ceramah politik di kawasan parlimen Anwar Ibrahim tersebut.
AKAR UMBI
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Saman Menanti Rafizi Kerana Fitnah Syabas. Padan Muka!!!

JUMAAT, 21 FEBRUARI 2014

KERJANYA tak habis-habis menfitnah orang. Nama je Pengarah Strategik, hasilnya tak nampak apapun, tapi penuh dengan fitnah. Padan mukanya apabila Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) akan mengemukakan saman terhadap Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang juga  Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli ekoran mengeluarkan kenyataan fitnah mengenai pencemaran “ammonia” di Sungai Langat baru-baru ini. Menurut Syabas, tugas mengawal kadar ammonia di sungai dan empangan Selangor merupakan tanggungjawab kerajaan negeri.

Menurut jurucakap dari Syabas segala kenyataan daripada Rafizi itu adalah tidak tepat dan tidak berasaskan. Ekoran dari itu, Syabas akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Rafizi kerana fitnah terhadap Syabas adalah tidak benar. Sebelum ini, Rafizi menyelar Syabas berikutan gagal menaiktaraf fasiliti dan menyebabkan gangguan bekalan air pada musim panas bulan ini. Tak ada kerja lain ke si mamat PKR seko ni?

Dah le tu berlagak pulak macam seorang pakar air  mendakwa cuaca kering menyebabkan kadar ammonia di dalam air mentah meningkat dan loji rawatan air Syabas tidak mempunyai peralatan secukupnya bagi menangani masalah tersebut. Tambah beliau, ianya mengakibatkan loji Batu 11, Cheras dab Bukit Tampoi, Dengkil, ditutup. Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Datuk Seri Mahadzir Khalid telah mengesahkan kedua-dua loji rawatan air itu ditutup sejak 28 Januari lalu.

Kadang-kadang IBM hairan melihat telatah pemimpin-pemimpin Pakatan Haram ni. Kerja yang sepatutnya mereka buat atau selesaikan tidak mereka lakukan. Sebaliknya kerja mereka hanya mencari kesalahan orang. Nak jadi hero le konon. Begitu jugalah dengan Pengarah Strategik PKR ni. Bidang air ni bukan bidangnya. Tanpa selidik atau bertanya perkara sebenarnya, beliau terus membuat statement di dalam akhbar yang mana statmentnya adalah berupa fitnah. Maka, akan menyusulah saman dari Syabas. Padan muka. See you in court Wasallam.
“TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA”

Aku Sayang UMNO dulu, kini dan selamanya (Perjuangan yang belum selesai )
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Kerana Guan Eng Dan Kit Siang Menipu,DAP Bakal Di Haramkan?

DAP telah memfailkan semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi memohon perintah bagi membatalkan keputusan Pendaftar Pertubuhan ( ROS ) untuk menahan pengiktirafan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC ) yangtelah dipilih semula pada 29 September 2013.Pilihanraya semula ini sebenarnya telah diadakan kerana ROS tidak akan mengiktiraf pilihanraya pertama parti ituyang dibuat pada 15 Disember 2012.

Dalam permohonan yang difailkan oleh Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng pada 22 Januari baru-baru ini, parti itu juga memohon bagi suatu perisytiharan bahawa keputusan ROS adalah tidak sah di sisi undang-undang. Perkara ini ditetapkan untuk sebut kes dihadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Zaleha Yusof pada 11 Mac.

” Kami mengatakan bahawa ROS tidak mempunyai kuasa di bawah Akta Pertubuhan untuk menahan pengiktirafan CEC yang dipilih secara sah ,” kata Pengerusi Biro Guaman Kebangsaan DAP , AhliParlimen Gobind Singh Deo, di ibu pejabat parti itu diJalan Pudu.

Sebab mengapa ROS menahan pengiktirafan CEC DAP adalah kerana lebih dari satu dozen surat aduan yang dihantar kepada ROS daripada anggota DAP sendiri dan juga pemimpin-pemimpin parti itu.

Aduan-aduan yang diterima oleh RoS adalah seperti berikut:

1. ​Tempoh notis yang tidak mencukupi (tempoh yang sepatutnya adalah 10 ​minggu , seperti yang diakui oleh Karpal Singh sendiri ).

2. ​851 perwakilan yang tidak hadir atau tidak dijemput untuk pemilihan ​semula apabila mereka layak untuk hadir dan mengundi pada mesyuarat ​itu.

3. ​Terdapat 985 cawangan bila hanya 865 cawangan yang sepatutnya ​terlibat dalam pilihan raya semula .

4. ​Senarai perwakilan yang bertarikh 15 Dis 2012 tidak digunakan seperti ​yang sepatutnya.

5. ​Notis mesyuarat yang sebenar gagal dikeluarkan .

6. ​Pilihan raya tidak telus.

7. ​Mengesyaki terdapat elemen penipuan .

8. ​Keputusan pilihan raya yang mencurigakan.

9. ​Manipulasi undi.

Semua tuduhan-tuduhan ini telah dibangkitkan oleh ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin DAP sendiri.

Lim Kit Siang perlu menangani isu-isu ini dan menerangkan bagaimana ianya berlaku dan mengapati ada apa yang telah dilakukan untuk membetulkan kesilapan ini walaupun telah diminta berbuat demikianberulang kali oleh ROS .

DAP cuba menampakkan bahawa mereka adalah mangsa dalam persengketaan dengan ROS ini sedangkan dariahli-ahli sehingga kepada pemimpin-pemimpin parti DAP adalah sebenarnya penyebab kepada semua ini,bukan sahaja mereka melanggar undang-undang tetapiberdegil enggan untuk membetulkan kesilapan mereka .

Adakah DAP sengaja mencipta senario yang membolehkan ROS mengambil tindakan terhadap mereka supaya DAP boleh menggunakan simpati masyarakat dan berpura-pura menjadi mangsa penganiayaan danketidakadilan ?

DAP menuduh ROS sengaja menzalimi parti tersebut.Namun DAP perlu ingat bahawa Umno sendiri tidak dikecualikan daripada mengikuti peraturan, seperti yang berlaku dalam Krisis Umno 1988. Dan apa yang lebih teruk adalah, DAP tidak hanya melanggar peraturan ROS tetapi sebenarnya melanggar perlembagaan parti sendiri.

Salleh Said Keruak
Timbalan Pengerusi Umno Sabah

Tags:  

Del.icio.us


Facebook
TweetThis
Digg
StumbleUpon


Copyright © .::Pisau.Net::. [Kerana Guan Eng Dan Kit Siang Menipu,DAP Bakal Di Haramkan?], All Right Reserved. 2014.
.::Pisau.Net::.
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Copyright © 2013. All Rights Reserved.