Umno Blogger Directory

Najib

Najib Conveys Condolences To Gareth Huntley’s Family

KUALA LUMPUR, June 7 – Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak has extended his condolences to the family of Gareth David Huntley.

The 34-year-old Briton was reported missing on Tioman island on May 27. The body of the volunteer at the Kampung Juara Turtle Conservation Centre was found last Wednesday.

“Our thoughts and prayers are with Gareth Huntley,his family and friends at this tragic time,” the prime minister tweeted.

Earlier today, Pahang police chief Datuk Sharifuddin Ab Ghani confirmed that the body of a man found in Sungai Mentawak, near the Lagoon Chalet at Kampung Juara, was that of Huntley.

This was based on positive DNA test results involving a blood sample from Huntley’s mother, Janet Southwell, and a specimen taken from the body. Southwell flew to Malaysia while search efforts for her son were underway.-MediaUMNO

UMNO Online
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Najib Extends Condolences To Rafidah Aziz

KUALA LUMPUR, June 1 – Prime Minister Datuk Seri Najib Razak extended his condolences to former International Trade and Industry minister Tan Sri Rafidah Aziz, on the passing of her husband, Tan Sri Mohamed Basir Ahmad, early this morning.

“I have extended my condolences to Tan Sri Rafidah Aziz on the demise of her husband early this morning. Al Fatihah,” he said in his entry in his Twitter account @NajibRazak today.

The late Mohamed Basir, who was a former chairman of Maybank, died at the Singapore General Hospital at 3.51 this morning.

His remains would be brought back to Kuala Lumpur by air this afternoon and would be taken to Masjid Umar Al-Khattab, Bukit Damansara for prayers.

He would be buried at the Bukit Kiara Muslim Cemetery after Asar prayers.

UMNO Online
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Pertukaran MB Terengganu Bukti Kehebatan Najib Banding Dengan Anwar

mbangkatsumnpah

mbangkatsumnpah

SEBETULNYA, apa pun kesudahan krisis politik Terengganu ini, satu yang pasti ialah Datuk Seri Najib Tun Razak adalah seorang pemimpin politik yang jauh mendahului Anwar Ibrahim dari segala segi.

Kurang-kurang, Najib sudah berjaya tukar Menteri Besar yang tak perform dengan orang lain, sementara Anwar masih terkial-kial nak selesaikan masalah Menteri Besar Selangor yang kononnya bijak bab duit tapi tak bijak menguruskan negeri.

Tak perform jugalah tu.

Soal ada berlaku krisis dan sebagainya, itu soal lain, yang penting dari sudut itu (tukar Menteri Besar), Najib sudah berjaya, berbanding dengan Anwar.

Yang terdaya Anwar lakukan ialah cipta satu insiden kononnya dia kemalangan kecil malam tadi.  Retak tangan kanan kononnya, tapi masih mampu posing atas katil hospital.  Selama penulis hidup, baru ini kali pertama penulis dengar orang yang retak tangan kanan kena baring atas katil hospital.  Biasanya lepas bandage, dah boleh balik.

Takat itu sajalah lakonan politik Anwar, masalah yang berlambak dalam PKR tu, haram dia tidak cuba untuk selesaikan.  Kalau 4 tahun dulu pemilihan huru hara, 4 tahun kemudian, pemilihan masih huru haralah, malah lebih teruk pulak lagi.

Pemuja Anwar patut lihat perbezaan kedua pemimpin ini.  Polemik, krisis dan sebagainya, semua ini menguji kehebatan pemimpin dalam menyelesaikan masalah dan ini telah terbukti waima dalam lipatan sejarah negara kita yang tidak berapa nak panjang ini pun.

Tun Dr. Mahathir contohnya, beliau tidak mungkin jadi Perdana Menteri yang hebat kalau tidak kerana menghadapi, mengendali dan menyelesaikan pelbagai krisis politik/kepimpinan sepanjang 22 tahun memimpin negara dan mengetuai UMNO.

Dari pertukaran 3 Timbalan Perdana Menteri, UMNO diharamkan dan sebagainya, semua ini menjadikan Mahathir sebagai seorang manusia yang diakui sebagai hebat hari ini.

Najib juga sedang meniti aral yang sama, dalam proses menjadikan beliau seorang pemimpin dan ketua yang matang.  Tak patutlah dalam beliau cuba menyelesaikan krisis di Terengganu ini, ada pihak yang mengambil kesempatan dengan mempertikaikan kewibawaan beliau.

Jangan lupa, berbanding dengan Anwar yang lebih gemar menyapu masalah kebawah karpet, Najib berhadapan dengan masalah dan berusaha menyelesaikannya walaupun tahu ada sedikit sebanyak implikasi yang boleh menggugat kepimpinan beliau.

Pertukaran Menteri Besar Terengganu ini adalah manifestasi kepada kejayaan Najib melakukan sesuatu yang tidak mungkin Anwar mampu lakukan sepanjang hidupnya.

Jadi, krisis politik yang berlaku di Terengganu ini, walaupun singkat dan tidak berlarutan, telah membawa implikasi yang besar kepada ‘keagungan’ Najib sebagai pemimpin, berbanding Anwar yang hanya tahu berlakon pandai memimpin.

Hakikatnya, nak tukar satu Menteri Besar pun tak terbuat sampai sekarang.  Tahan dia sengaja sengaja kosongkan kerusi DUN Kajang kononnya nak selesai kemelut MB Selangor ni, tapi sampai sekarang, apa pun takdak.

MYKMU.NET
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

#MH370: BOMOH “TAMPAR BUAYA” SALAHKAN NAJIB…!

Semalam saya agak busy sikit. Tapi khabarnya kecoh pasal bomoh Ibrahim Mat Zin nak tampar KJ macam buaya. Err… tampar macam buaya tu macamana ek? Tak dapat bayangkan aksi tampar KJ macam buaya…
KJ pun siap sindir-sindir bomoh yang nak “tampar buaya” dia kat Twitter… Nampak macam nak bergaduh sakan jer saya tengok…
Saya terbayang gak la… apa akan jadi kalau KJ atau bomoh tu terserempak antara satu sama lain. Apa akan jadi? KJ nak di “tampar buaya”… KJ elak dan cuba balas tamparan… bomoh elak…cuba tampar buaya sekali lagi…. perkara sama berulang beberapa kali…
Persoalan… “agak-agak buaya tu mati tak?”…kahkahkahhhhh….
Terus terang, saya ketawa bila tengok video kat bawah ni… betul punya marah bomoh Ibrahim Mat Zin kat KJ… errr.. teringin la jugak tengok insiden bomoh tampar buaya KJ.. baru la kita dapat bayangkan macamana aksi “tampar buaya” tu… boleh tolong demo “tampar buaya” kat KJ tak? Heh!



THE DUKE’S BLOG
Klik Sumber Blog diatas untuk layari lain-lain artikel laman web tersebut. Hanya blog popular ranking Alexa kurang dari 100,000 yang menyokong Umno disiarkan oleh admin.

Kerajaan Sasar Buka 50 Kedai Kain Rakyat 1Malaysia Tahun Depan- Najib

KUALA LUMPUR, 28 Dis — Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan menyasarkan untuk membuka 50 buah Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) pada tahun depan.

“Alhamdulillah, kita sasar 50 buah KKR1M tahun depan. Insya-Allah,” kata perdana menteri menerusi akaun Twitternya hari ini, yang mengulas tentang pautan twitter Bernama bertajuk ‘KKR1M Semakin Mendapat Sambutan’.

Ia memetik Pengarah Urusan KKR1M Mohd Noor Mohd Amin sebagai berkata KKR1M, satu daripada produk jenama 1Malaysia, kini semakin mendapat tempat di hati rakyat apabila menjadi pilihan dan kerap dikunjungi orang ramai bagi mendapatkan kain berkualiti pada harga rendah.

Mohd Noor berkata memandangkan permintaan terhadap produk kain di KKR1M semakin tinggi, pihaknya merancang membuka lebih banyak cawangan kedai itu bagi memenuhi permintaan.

Pada masa ini, terdapat 19 cawangan KKR1M di seluruh negara dengan terbaru dibuka pada 18 Dis lepas di Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Mohd Noor berkata beberapa lagi cawangan akan dibuka termasuk di Gerik,
Perak dan Dungun, Terengganu, menjadikan kesemuanya 25 cawangan KKR1M pada tahun ini.

UMNO Online
Source Blog

Reaksi YBhg. Dato’ Sri Shahrizat Abdul Jalil, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Berkenaan Pengumuman YAB Presden UMNO, YAB Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak, menjadikan Pergerakan Wanita UMNO Sebagai Tulang Belakang UMNO

1) Pengumuman YAB Dato’ Seri Najib, Presiden UMNO pada pagi ini 5 hb Disember 2013 di mana beliau mengiktiraf Pergerakan Wanita UMNO sebagai Tulang Belakang dan bukan lagi sebagai sayap dalam UMNO adalah satu detik bersejarah dalam UMNO dan pembuka era baru perjuangan Wanita UMNO untuk pembangunan Wanita Msia .  

2) Setelah berjuang selama 66 tahun perjuangan Wanita UMNO berjaya diarus perdanakan dalam parti . Jasa bakti pengorbanan kekuatan komitmen Wanita UMNO di ktirafkan .                          

3 ) Saya amat bersyukur dgn pengiktirafan Wanita UMNO sebagai Tulang Belakang UMNO ini oleh YAB Dato’ Seri Najib kerana sejak Merdeka lagi Wanita UMNO memimpin merintis dan menjadi penggerak pembangunan wanita berbilang kaum di Malaysia . Dengan pengiktirafan ini maka wanita dalam mana-mana parti politik di Malaysia ada harapan untuk berdiri sama tinggi dengan kaum bapa berjuang dan membuat keputusan bersama .                            

4) Pengiktirafan ini oleh YAB Dato’ Seri Najib ada lah satu isyarat yang jelas bahawa wanita di Malaysia di mana jua mereka berada tidak di boleh diremehkan lagi , diketepikan mahupun diganaskan . Wanita mesti dihormati dan dihargai.

Terima kasih dan syabas kpd YAB Dato’ Seri Najib di atas pengiktirafan ini . Hanya seorang pemimpin yang mempunyai visi, jiwa besar , kayakinan diri dan kekuatan dalaman sahaja berani membuat pengiktirafan ini . Wanita tidak akan mempersiakan pengiktirafan Wanita UMNO sebagai Tulang Belakang UMNO. Kami akan terus berjuang dangan penuh kesetiaan dan komitmen .

Laman Rasmi Pergerakan Wanita UMNO Malaysia
Source Blog

Semangat Hijrah Beri Momentum Berganda Kepada Transformasi Negara – Najib

KUALA LUMPUR, 4 Nov – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata sebagai sebuah negara Islam, kerajaan sentiasa menggarap roh dan semangat hijrah Nabi Muhammad S.A.W. bagi memberikan momentum berganda untuk terus melakukan transformasi dan islah buat negara.

Perdana Menteri berkata Malaysia yang menjunjung tinggi perlembagaan dan Islam sebagai agama bagi negara, tetap istiqamah mendaulatkan kedudukan Islam berlandaskan Maqasid Syariah dan pendekatan berhemah berkonsepkan Wasatiyyah.

“Sasaran menjadi negara Islam maju, progresif dan berpendapatan tinggi ini adalah berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah yang menuntut kita untuk menjadi satu umat yang wasatiyyah, adil dan terbaik.

“Justeru, seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, bahasa dan agama hidup berharmoni, mempertahankan kemakmuran dan kesejahteraan bumi bertuah ini untuk kita kecapi bersama dengan sepenuh kesyukuran,” kata Najib dalam perutusan Maal Hijrah beliau yang disiarkan dalam blog www.1Malaysia.com.my hari ini.

Najib berkata sambutan Maal Hijrah setiap tahun sebenarnya mengajak umat Islam untuk melakukan perubahan kerana dengan melakukan hijrah bersifat semasa, ia mampu melepaskan seseorang itu daripada belenggu kebekuan yang bersifat tradisi.

Perdana Menteri berkata dalam pengertian Hijrah yang lebih luas, kerajaan tetap memartabatkan agama dan mempertahankan kalimah Allah s.w.t demi agama, bangsa dan negara tercinta.

Najib berkata selaras dengan semangat Hijrah, Bajet 2014 yang dibentangkan baru-baru ini juga dirangka untuk terus mengislah ketahanan ekonomi, memperkasa transformasi dan melaksana janji-janji kepada rakyat.

Beliau berkata melalui pelaksanaan program-program transformasi ekonomi yang telah dilancarkan, negara kini terus berkembang dan mendapat pengiktirafan Bank Dunia apabila Laporan Mudah Menjalankan Perniagaan Bank Dunia 2014 meletakkan Malaysia pada kedudukan keenam berbanding tempat ke-12 tahun lepas.

“Peningkatan ketara ini sekali gus membuktikan komitmen dan kesungguhan kerajaan bagi mentransformasikan negara dan ini mencerminkan kejayaan agenda penghijrahan yang telah dilakukan di dalam negara.

“Kejayaan ini juga mengukuhkan lagi Malaysia sebagai sebuah negara Islam contoh apabila menjadi satu-satunya negara Islam yang berada dalam kedudukan 10 negara terbaik,” katanya.

Memetik firman Allah S.W.T dalam surah Ar-Rad ayat 11 yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri”, Najib berkata semangat hijrah akan melahirkan umat Islam yang sentiasa berfikiran kreatif dan berinovasi serta relevan dengan zaman dan cabaran arus perdana.

Justeru, beliau mengajak seluruh umat Islam untuk sama-sama berdoa supaya kehidupan pada tahun 1435 Hijrah ini akan menjadi lebih baik dan menjadi insan yang beriman dan bertakwa serta segala dosa diampunkan olehNya.

“Di kesempatan ini, saya dan keluarga mendoakan agar sambutan Maal Hijrah 1435H bertemakan “Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah” ini dapat memupuk persefahaman dan perpaduan seluruh rakyat Malaysia, seterusnya menjadi pemangkin kepada kemajuan, kestabilan dan kemakmuran negara,” katanya.

UMNO Online
Source Blog

Copyright © 2013. All Rights Reserved.